ダニエル レナード フーパ― Daniel Leonard Hooper
Daniel Leonard Hooper
- 所属 東京家政大学 人文学部 英語コミュニケーション学科
- 東京家政大学大学院 人間生活学総合研究科 英語・英語教育研究専攻
- 職種 准教授
言語種別 | 英語 |
種別 | 部分執筆 |
表題 | The Japanese educational context. "Is it okay if I ignore grammar and just speak?"Kaede’s story. Understanding communities of practice in a social language learning space. Understanding learner beliefs and other individual differences in a social learning space. Lessons learned from the research methods applied in this project. Summary of the findings. Implications and practical interventions. |
書名 | Dynamics of a social language learning community : beliefs, membership and identity |
版・巻・頁 | pp.29-36,65-71,108-124,125-149,150-156,159-165,166-175 |
出版社 | Multilingual Matters |
出版地 (都市, 国名) | Bristol, UK |
著者・共著者 | Mynard Jo, Burke Michael, Hooper Daniel, Kushida Bethan, Lyon Phoebe, Sampson Ross, Taw Phillip (Eds.) |
発行年月 | 2020/08 |
概要 | これまで、ソーシャル・ラーニング・スペースについての研究はほとんどなされていない。本著では、ある大学のセルフアクセス・ラーニング・センター内のソーシャル・ラーニング・スペースについての2年間にわたる民族誌学をもとに、ソーシャル・ラーニング・スペースにおいて言語学習に影響を及ぼす心理的現象についての徹底的な調査を行った。これらの調査から、SALCを運営する教員・スタッフにとって様々な利点が明らかになった。 |